چه کسی مسئول صیانت از اعتماد ملی است؟!

چه کسی مسئول صیانت از اعتماد ملی است؟!
اردیبهشت 12, 1402
412 بازدید

هوالصادق 💥چه کسی مسئول صیانت از اعتماد ملی است؟! 🔴 با توجه به گستردگی حاکمیت‌ ها و در دسترس بودن انواع امکانات و ابزارهای پیچیده روز، در همه حاکمیت‌های موجود ضعف و سستی و فساد کم و بیش بوده و هست، به‌طور طبیعی در حاکمیت جمهوری اسلامی هم نقص‌هایی وجود دارد بویژه با این همه […]

هوالصادق

💥چه کسی مسئول صیانت از اعتماد ملی است؟!

🔴 با توجه به گستردگی حاکمیت‌ ها و در دسترس بودن انواع امکانات و ابزارهای پیچیده روز، در همه حاکمیت‌های موجود ضعف و سستی و فساد کم و بیش بوده و هست، به‌طور طبیعی در حاکمیت جمهوری اسلامی هم نقص‌هایی وجود دارد بویژه با این همه دشمنان وبدخواهان، که همین نواقص گاهی منشأ فساد و سوء استفاده قرار می‌گیرد، هر چند در حکومت اسلامی کمِ آن هم زیاد است!

♦️اما با کمال تأسف؛ دشمن به‌ وسیله سلطهٔ رسانه‌ای ضعف‌ها را ضریب می‌دهد و از طرف دیگر اقدامات اثباتی را سانسور می‌کند تا موجب بدبینی عمومی و همچنین ناامیدی در جامعه شود؛ در حقیقت کاهِ مشکلات را کوه می‌کند و کوهِ پیشرفت‌ها و خدمات را کاه! ابزار و شیوه شیاطین برای تحقق قلب کردن حقیقت؛ اغواگری است، که البته مؤمنین هم برای مقابله با آن وظیفه روشنگری یا همان «جهاد تبیین» دارند.

🔺اما دستگاه‌ها و مسئولان هم وظیفه‌ای؛ آن هم مضاعف؛ در برخورد با سرچشمه‌های فساد و نابودکنندگانِ اعتماد عمومی دارند! با کمال تأسف گاهی برخی مسئولین به‌ویژه نمایندگان مجلس بنا به دلایل مختلف (بیشتر از سر دیده شدن و…) اخبار و اظهارات سست و اثبات نشده‌ای منتشر می‌کنند که بیان خلاف واقع و یا اغراق در ضعف‌هاست و اعتماد ملی به حاکمیت را سست می‌کند، اظهاراتی که مانند سم خطرناکی عموم جامعه را مسموم کرده و می‌کند!

🔶 در همین ماجرای دروغ بزرگ «مهسا امینی» گرچه هجمه اصلی توسط دشمنان اصلی طراحی و پشتیبانی و اجرا شد اما سهم و نقش همین عوامل داخلی هم کم نبود!

✅ به‌عنوان مثال دکتر پزشکیان در یک برنامه نیم‌ساعته در رسانه ملی ۱۱ بار مدعی قتل مهسا امینی شد. طبیعتاً هر قتلی قاتلی دارد، اما برای مردم سئوال است چرا نه مجلس و نه دستگاه قضایی از ایشان که هم پزشک متخصص و هم سال‌ها یک قانون‌گذار در حد نائب رئیس دستگاه قانون‌گذاری بوده است؛ مطالبهٔ اسناد و استدلال منطقی و قانونی برای این اتهام نشد؟

🔺و یا نماینده دیگری در رسانه‌های عمومی مدعی شد ۹۲ هزار میلیارد تومان در صنعت فولاد اختلاس انجام شده است که پس از مدتی هم کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس و هم دیوان محاسبات کذب بودن آن را اعلام کردند و گفته شد میزان تخلفات مالی کمتر از یک درصد بوده است!

🔺در روزهای اخیر هم یک نماینده تبریز مدعی شده که در جریان منتفی شدن استیضاح وزیر صمت با اهدا ماشین‌های شاسی بلند با بیش از ۷۰ نماینده معامله شده است. و قص علی هذا…!

✅ این قبیل اتهامات موضوع کوچک و قابل اغماضی نیست؛ سئوال اصلی مردم این است که اگر چنین اخباری صحت دارد مصداق جنایت است، چرا با مرتکبین این جنایات برخوردی نمی‌شود؟!

🔺و اگر صحیح نیست چرا با اتهام زنندگان برخورد نمی‌شود؟!

🔺آیا مصونیت قضایی نماینده در حوزه انجام وظیفه نمایندگی است یا مصونیت مطلق؟! که اگر مطلق باشد، در اسرع وقت باید با سه فوریت این قانونِ ناقص اصلاح شود؛ چرا که با مصونیت مطلق حتی نماینده می‌تواند در خیابان کسی را زیر بگیرد و…!

 

بهزادزارع

برچسب‌ها: