هویت فرهنگی ما (۱) شهید دکترمصطفی چمران

هویت فرهنگی ما (۱) شهید دکترمصطفی چمران
دی 4, 1401
395 بازدید

هوالحکیم 🌹💥خیلی از دوستان درمورد کار فرهنگی کاربردی سئوال کردند؟ اولویت کار فرهنگی چیست و…؟ و بصورت عینی تر از بنده مطالبه مثال و مصداق نموده اند. ❇️ خلاصه نظر بنده👇👇👇 حقیر عددی نیستم ولی من باب وظیفه عرض میکنم: ♦️کار فرهنگی به دو بخش ستادی و صفی تقسیم میشود ✅بخش ستادی که کار کلان […]

هوالحکیم

🌹💥خیلی از دوستان درمورد کار فرهنگی کاربردی سئوال کردند؟ اولویت کار فرهنگی چیست و…؟ و بصورت عینی تر از بنده مطالبه مثال و مصداق نموده اند.

❇️ خلاصه نظر بنده👇👇👇

حقیر عددی نیستم ولی من باب وظیفه عرض میکنم:

♦️کار فرهنگی به دو بخش ستادی و صفی تقسیم میشود

✅بخش ستادی که کار کلان دستگاههای حاکمیتی و  بخش پایین دستی نهادها و موسسات و… میباشد، که متاسفانه عموما ناکار آمدند و شرایط فرهنگی کنونی محصول این ناکار آمدی است.

🔺البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات نیست ولی ضرورت اصلاح ساختار فرهنگی و خانه تکانی جدی و بدیهی است.

☝️وظیفه ما نقد واقع بینانه و مطالبه #اصلاحات است.

✅ و اما صفی؛ به طور مثال بنده یک عنصر صف هستم و در حد توان خود تلاش ناچیزی دارم. بنظرم در حوزه فرهنگی، ما صاحب بزرگترین و بی نظیرترین سرمایه ها هستیم اما متاسفانه از این #میراث_عظیم غافلیم.

♦️امروز در دنیا مکاتب فرهنگی و تربیتی و حرف مفت زیاد است، اما تمایز نهضت امام و انقلاب اسلامی در این است که علاوه بر نظریات تربیتی مبتنی بر حقیقت زلال اسلام ناب و فطرت انسان، صاحب هزاران الگو و مصداقٍ موفق و به مقصد رسیدهٍ بی نظیر است.

🔺ما باید همت کنیم هر کسی در حد توانش این الگوها را بشناسد و بشناساند، نتنها در ایران بلکه جهان گمراه و بشریت سرگردان عالم را میتوان متحول کرد.

🔺در این☝️فایل سعی کرده ام بخش بسیار کوچکی از شخصیت بسیار بزرگ شهید #چمران بعنوان یکی از هزاران الگوی هویت بخش بیان کنم.

 

شهید چمران یک الگوی بی نظیر

 

✍بهزاد زارع

برچسب‌ها: